Elektronisk faktura

ELEKTRONISK FAKTURA:

ØVRE EIKER NETT AS KAN TILBY E-POSTFAKTURA, AVTALEGIRO, DIGIFAKTURA OG eFAKTURA.

 

E-postfaktura: Gå inn på Min side og opprett avtale, eller ring oss for å hjelpe deg slik at fakturaen blir sendt som vedlegg til din e-postadresse. Betalingen skjer som før.

E-postfaktura kan gjerne brukes i kombinasjon med avtalegiro.

 

Avtalegiro: Opprettes via din bank, og betalingen skjer automatisk på forfallsdato. Du får fakturaen tilsendt for kontroll. Vi anbefaler avtalegiro i kombinasjon med e-postfaktura

 

Digifaktura: Avtales med Posten. Dette er også miljøvennlig.

 

eFaktura: Tilbys i Nettbanken: Si «ja takk» når du får spørsmål om du vil ta i bruk eFaktura etter å ha betalt en regning i nettbanken din. Du finner eFaktura-referansen på siste regning. En eFaktura er ferdig utfylt med KID-, kontonummer og beløp, men du må godkjenne regningen når du vil betale.

På hjemmesiden til Bankenes Betalingssentral kan du også opprette eFaktura-avtale med Øvre Eiker Nett AS. Du trenger BankID for å logge inn, og bruk eFakturareferansen fra siste faktura. Trykk HER .

eFakturaene lagres i nettbanken din, og du har til enhver tid oversikt over betalte og ubetalte regninger. Du blir varslet på e-post fra BBS hver gang du mottar en ny eFaktura i nettbanken.

NB! eFaktura kan også gjerne brukes i kombinasjon med avtalegiro.

 

ELEKTRONISKE FAKTURAER SPARER MILJØET FOR EKSTRA PAPIR OG TRANSPORT.

Design og utvikling: Senson AS